ژل سونوگرافی 1 لیتری پلی ژل

  • رسانای صدا و گرما,
  • تهیه شده از آب و پروپیلن گلیکول
  • بدون هیچگونه عوارض جانبی
  • غلیظ و قدرت چسبندگی بالا
  • آسان پاک می شود
  • دارای ویسکوزیته مناسب
  • باعث فرسایش و آسیب دیدگی پروب نمی شود
  • حلال در آب
  • تصاویری با کیفیت بالا ایجاد می کند
  • فاقد ماده فرمالدئید
  • فاقد چربی و بسیار روان است
  • فاقد نمک و بو است
  • فاقد الکل وگلیکول فُرمالدئید و رنگ است
  • قدرت مرطوب کنندگی عالی
  • هیچ گونه آلرژی و حساسیتی ایجاد نمی کند
  • به انتقال امواج فرا صوت کمک می کند
  • دارای محفظه قابل بازیافت
  • دارای تاییدیه وزارت بهداشت، درمان

توضیحات

ژل سونوگرافی 1 لیتری پلی ژل

سونوگرافی چیست؟

سونوگرافی یکی از رایج‌ترین دستگاه‌های تصویر برداری پزشکی است که بر اساس امواج فراصوت کار می‌کند. استفاده از تکنولوژی امواج صوتی بی‌خطر در بررسی اندام‌های داخلی توسط دستگاه سونوگرافی باعث شده که این دستگاه هیچ گونه آسیب جانبی نداشته و کاملا بی‌ضرر باشد. بنابراین بهتر است تمام شایعات در مورد تاثیر امواج فراصوت دستگاه سونوگرافی بر بدن فرد، جنین و اندام‌های داخلی را فراموش کنید. همانطور که اشاره کردیم، دستگاه سونوگرافی با استفاده از امواج فراصوت امکان بررسی اندام‌های داخلی و مشاهده مشکل، تومور، کیست یا شرایط جنین را فراهم می‌کند. این امواج فراصوت، طول موجی بالاتر از فرکانس صدای انسان داشته و در محدوده شنوایی شما قرار نمی‌گیرد، بنابراین در هنگام انجام سونوگرافی به غیر از حس سردی و لزجی ژل سونوگرافی و فشار دستگاه پروب روی بدن متوجه چیز دیگری نخواهید شد.

توجه: از سونوگرافی، حتی سونوگرافی واژینال نترسید. این کار درد چندانی با خود به همراه ندارد و بهتر است اگر احساس می‌کنید در اندام‌های داخلی به‌خصوص کلیه‌ها، تخمدان، شرایط جنین و موارد مشابه نیاز به بررسی داخلی دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و سونوگرافی انجام دهید. سونوگرافی در موارد بسیار معدود تنها ممکن است باعث احساس خارش، فشار یا مور مور شدن روی بدن شما شود

ژل سونوگرافی چیست؟

ژل سونوگرافی یکی از مهم‌ترین بخش‌های استفاده از دستگاه سونوگرافی می‌باشد. امواج دستگاه سونوگرافی به هنگام عبور از هوا کند شده و نمی‌توانند تصاویر دقیق و واضحی را روی دستگاه نشان دهند. این محصول در واقع ماده‌ای رسانا بوده که برقرار‌کننده رابطه‌ای بین دستگاه و بدن انسان می‌باشد. این ژل با پر کردن منافذ هوای موجود در پوست امکان ارسال و دریافت امواج صوتی دستگاه سونوگرافی را فراهم کرده و سبب ایجاد تصاویر شفاف و با کیفیتی می‌شود.

همانطور که اشاره کردیم، ژل سونوگرافی ماده‌ای ژل مانند و رسانا است که پیوند میان دستگاه سونوگرافی و پوست را ایجاد می‌کند و اجازه می‌دهد امواج فراصوت به لایه‌های زیرین و اندام‌های داخلی نفوذ کرده و پزشک به راحتی وضعیت بیمار را از صفحه نمایش بررسی کرده و تشخیص صحیح را انجام دهد.

ژل سونوگرافی پلی ژل از چه موادی تشکیل شده است؟

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که از این روش تشخیص استفاده کرده‌اید؛ حتما هنگام تماس ژل با پوستتان احساس سردی خاصی به شما دست داده است. اما علت این احساس سردی هنگام استفاده از دستگاه سونوگرافی چیست؟ ماده اصلی تشکیل دهنده ژل سونوگرافی این محصول آب و پروپیلن گلیکول می‌باشد. البته در برخی از موارد نیز از رنگدانه‌هایی در داخل آن‌ها استفاده می‌کنند. علت اصلی سرمای این‌ گونه ژل‌ها وجود آب بوده که حدود ۹۰ درصد ماده تشکیل‌دهنده آن‌ها را تشکیل می‌دهد. آب موجود در این ژل به هنگام برخورد با پوست دمای بدن را گرفته و حس خنکی و سردی را منتقل می‌کند. به همین جهت در برخی از مطب‌های پزشکی قبل از استفاده از این گونه ژل‌ها ابتدا آن‌ها را درون محفظه‌ای گذاشته تا گرم شوند. به علت وجود مقادیر زیاد آب در این محصول قیمت آن‌ها بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

همچنین اگر به این ژل دست زده باشید، مشاهده خواهید کرد که این ماده کمی چسبنده نیز می‌باشد. چسبناک بودن ژل باعث می‌شود هنگامی که آن را بر روی پوست می‌مالید، به پایین نریخته و روی پوست ثابت بماند و در پایان نیز به راحتی می‌توان آن را پاک کرد.

این محصول همچنین به همراه داپلر جنینی، برای گوش‌دادن پزشکان و والدین به ضربان جنین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ژل هم برای سونوگرافر و هم بیمار بی‌خطر و غیر‌سمی است. این محصول به صورت ۱ لیتری، ۵ لیتری و ۲۶۰ میلی‌لیتری موجود می‌باشد.

اثرات جانبی استفاده از ژل سونوگرافی:

طبق تحقیقات انجام شده هیچگونه اثر جانبی یا مضری برای این محصول شناخته نشده است. به همین دلیل از این ژل علاوه بر تشخیص بیماری‌های مختلف از جمله سنگ‌ کلیه، کبد چرب و به کررات در دوران حاملگی در انجام معاینات واژن و تشخیص انواع عفونت‌های واژینالی نیز استفاده می‌شود.

همواره به تاریخ انقضای محصول دقت داشته باشید. علاوه‌ بر این بهتر است ژل سونوگرافی را در جایی خشک و خنک و دور از نور خورشید قرار دهید. معمولا طول عمر استفاده از ژل‌های سونوگرافی ۵ سال پس از باز کردن است. اما بهتر است شما هر ۶ ماه یکبار نسبت به تعویض ژل مورد استفاده در مطب، بیمارستان یا مراکز درمانی اقدام نمایید.

همواره برای تهیه محصول مورد نظر خود، به خصوص کالاهای پزشکی از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین و معتبر مانند «هلثیوم» محصول مورد نظر خود را تهیه کرده تا از ضمانت، اصالت و کیفیت کالای خریداری شده مطمئن باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ژل سونوگرافی 1 لیتری پلی ژل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×